torsdag 19. oktober 2023

Til jord skal du bli av Anders Totland

   "Dette skal du få svi så jævlig for», sa Ivar Aslaksen då han til slutt klarte å roa seg. Strengt tatt visste eg ikkje at det var det han heitte, det fann eg først ut då alt dette var over og eg opna lommeboka hans og fann det blodstenka førarkortet. Han heldt seg til kneet, der blodet rann frå det opne skotholet eg hadde laga med jaktrifla nokre minutt tidlegare. «Så jæ-ve-lig», gjentok han med trykk på kvar einaste staving, som om eg var ein slags tomsing som måtte ha det inn med teskei. Greitt nok at eg var gammal, men det fekk då vera måte på" (Totland, 2022, s. 4).





I denne korte og morsomme boken møter vi en spritselgende pensjonert prest som blir morder, enkemann og bestefar i løpet av et døgn. Det er en skikkelig røverhistorie med andre ord og for ordens skyld: det er heldigvis ikke kona si han dreper. Neida, som leser ønsker vi at det skal gå bra med vår antihelt prest som roter seg inn i en skikkelig smørje av problemer. Når pengeutpressere med alvorlig allergi, potensielle kidnappere og bandeledere mikses sammen blir det action og intriger i den lille bygda. 

Denne boken er rett og slett perfekt når det toger inn elever som har fått beskjed om å lese mer på nynorsk før eksamen😀 Forfatter Totland har solgt filmrettighetene for boken, så her er det bare å glede seg og lese før det blir film. 


Anbefales! Jeg leste boken i appen Bookbites hvor du kan logge på med Viken-Feide, men vi har også boken i papirutgave på skolebiblioteket.



Totland, A. (2022). Til jord skal du bli: Roman. Samlaget. https://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920326678702202"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar